kAmU SeMuA yAnG tErBaIk

Tuesday, March 29, 2011

indahnya dunia ini

Ingat post yang lalu…?? Tentang MATAHARI, HUJAN & PELANGI…??

Sebenarnya sesekali MATAHARI ada jengah saya juga…mustahil bukan utk sentiasa kehujanan kalau sudah berpayung…mungkin akan sedikit kehujanan jika payungnya berlubang sana sini…

Tapi saya gembira kerana MATAHARI yang saya selalu tunggu, jengah saya juga akhirnya…walaupun tanpa PELANGI, tapi cukup untuk buat saya tersenyum memandang MATAHARI…tadi saya tanya juga kat MATAHARI..ke mana lama menghilang..?? tak ingat kat saya ke…?? tapi MATAHARI sekadar tersenyum…membalas senyuman saya mungkin…

(Redup…sedap mata memandang…)

Saya sekadar beranggapan…

Mungkin sebelum ni MATAHARI busy…jadi dia tak leh jengah saya selalu….

Mungkin HUJAN lebih sesuai untuk jengah saya selalu daripada MATAHARI…takut2 saya terbakar oleh bahangnya…

Mungkin PELANGI malu untuk muncul selalu…yelah…PELANGI cantik…kalau muncul selalu, akan pudar kecantikkannya sebab akan terbiasa…jadi kene sesekali datang menjengah, supaya bila sesekali PELANGI muncul, saya tahu menghargai & menikmati kecantikkannya…jadi takleh jengah saya lagi buat masa sekarang ni…

Tapi yang pasti, saya tersenyum kerana bukan selalu MATAHARI akan ingat saya…sinarnya tidak terik…redup…cukup untuk membuat saya tersenyum memandangnya….

Gembira…kerana sesekali MATAHARI ada jengah saya juga…

(Cantikkan..? Bertuah kerana bilik saya bertentangan dgn sunset..)

Cuma sekarang saya menanti kehadiran MATAHARI berserta PELANGI…

Sesekali datang menjengah, hanya Tuhan yang tahu, betapa saya menghargainya…









No comments:

Post a Comment