kAmU SeMuA yAnG tErBaIk

Thursday, June 16, 2011

seketika berfikir

Memang kalau orang lain mendengar, seperti pelik...Tapi hati ini terlalu sukar untuk terbuka kepada yang meminta. berbulan-bulan cuba membuka pintu hati kepada yang lain tetapi tidak pernah pun berjaya ... Bukan sebab masih ada rasa cinta ... langsung tak der ... rasa nak pelangkung ada la...macam rasa tersekat2 ... Rasa dah penat.... Rasa tak percaya ... Macam2 rasa selain siakap 3 rasa ...

Kadang2 aku tanya kepada diri sendiri, kenapa cinta ini tidak dipermudahkan olehNya? Kenapa org lain boleh jer bercinta 3-4 org dalam satu masa... dan mudah melepaskan setelah memilih... tapi bukan aku. mmm... Ramai orang kata cinta itu buta. Cinta boleh bikin seme deria jadi OKU ... tapi pada aku, cinta tak buta. Cinta buat aku lebih menyedari akan kekuasaan Tuhan. Cinta ini memang misteri... Rahsia Allah yang kadang2 memberi kejutan pada kita..

Malam semalam seseorang datang dalam mimpi aku ... tak pernah terfikir pon dia orangnya... tapi, apa ada pada mimpi ... walau kadangkala mimpi akan jadi realiti.

Mintak maff la kawan2 ekk, ada hasrat korang yang aku tak dapat nak penuhi buat masa ni ... rasa itu masih belum ada ... mana mungkin kita boleh bersama org yg tak der perasaan pada kita dan kita pon tak der perasaan pada dia. esok lusa tak taw lah cemana.. Aku sendiri pon tak pasti akan ada peluang lagi untuk aku merasai cinta yang satu ni... Atau ia hanya akan kekal menjadi teman berangan sampai bila-bila? pelik sungguh cinta yang satu ini kan kan kannnn?

Tapi, kalau ditakdirkan aku sampai bila2 pon harus sendiri .... tanpa cinta yang satu ni... aku redha... Bak kata kawan aku... "solo kite bahagia"... walaupon separuh setuju jerr :)

Awak, hati kita ni walaupun dalam dada kita sendiri, ia tetap bukan milik kita. Kita tak mampu untuk mengawalnya.. Hanya Allah yang boleh memegangnya... Justeru itu, bersikap jujurlah pada diri sendiri. Kalo rasa tu ada .. cakap ... usaha ... tak payah yang bagi berlori alasan ... Jangan takut untuk kehilangan .. sebab kita takkan kehilangan sesuatu atau seseorang yang tidak pernah kita miliki ...

oklah mate pon dah ngantok...esok nak keje pagi...ape2 hal aku akn update kat facebook....selamat malam semua......wassalam :)



No comments:

Post a Comment