kAmU SeMuA yAnG tErBaIk

Friday, June 17, 2011

teringat zaman silam

teringat di kala kecil, suka bermainan di tepi sungai bendang dgn mak serta arwah ayah. Bila diingat saat terindah itu terasakan ingin segera pulang ke detik itu. Detik yang tak pernah mungkir bahagia, segala janji-janji terungkai tanpa kita minta. Aku hanya insan biasa. Bila dikelilingi manusia-manusia bumi aku hanya mampu memerhati. Itu adalah aku. Ramai persoal kehadiranku. Tapi yang pasti aku tidak ingin mati dalam sepi. Nak kata aku ramai kawan, jawapnya TIDAK.Bukan menidak kehadiran orang skelilingku tp kenapa perlu bertopeng tiap kali bersua dengan aku.Aku suka Sajak, aku suka puisi cinta yang dialun indah gemersik puitisnya.Aku ingin rasa sayangku dirasa sama dengan mereka yang benar-benar memahami diri ini, biarkan segala duka dan sunyi ditepis lari.Apa ada pada nama? Kekal pun ia bukan untuk selama, kata-kata indah tersusun mengikut nada segar di ingatan sampai titik terlupus.
Aku senang dengan sesiapa, kekadang malu tersipu. Bergantung pada orang
yang ku temu. Aku sensitif, jiwaku romantik tp tak sehebat cinta abadi
TAJ MAHAL. Aku suka menjadi pendengar, biarkan segala beban mereka
menjadi bebanku. Suka tersenyum, amat gemar berlagu tika lapang.Menghormati orang tua, terlalu mudah simpati dan mengeluarkan air mata. Oppsss, bukan sekadar cakap kosong tp betul. Hidangkan cerita sedih depanku, yang pasti air mata terus
mencurah. Entahlah, sukar tuk ku mengertikan. Tapi, dengan menangis
jiwa rasa tenang dan aku seakan terasa melayang di udara bersama
layang-layang. Hmm, aku teringin pergi ke bulan dan yang pasti itu
hanya sekadar mimpi di siang hari. Ingin sekali menyentuh bintang dan
dibawa pulang jadi peneman di kala duka bertandang ke jiwa. Aku akui
banyak silap yang pernah aku buat dan aku dalam usaha untuk membetulkan
keadaan. Aku tahu kelibatku dibenci dan aku pasti sukar untuk dimaafi.
Dulu aku terlalu memikirkan apa yang mereka katakan, namun kini biarlah
segala yang berlaku berlalu. Semua bukan hendak-ku. Biar keluar darah
bibirku mengatakan aku ikhlas tp kalau orang tak suka, aku nak buat
apa. Betulkan? Yang penting, tuhan yang mengadiliku. DIA yang
menentukan apa hukuman yang harus aku terima. Aku redha dengan
ketentuan DIA.

No comments:

Post a Comment